I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, May 14, 2011

knp die lngsung x phm sy....knp????

sy xsgka....sudah beberapa bulan hbgan ni... dlm sekelip mata dia berubah...rutin harian dia yg selalu dia buat. seolah dilupakan mcm 2 je... alasn xde credit....alasn sibuk...xpelah...sy cuba fahami....!!
sy nk kn jwpn..knp awk berubah?? knp awk da mcm xnk amik bert ttg diri sy?? knp awk sepi?? knp awk seolah2 aggap sy bkn gf awk??? ak ade owg lain ke?? awk da jmpe pggnti ke sy yg lbh baik ke?????

sy nk jwpn setiap persoalan ni......tp awk luahkan pe yg terbuku kt aty awk.............
ne gurau snda dhulu......knp dlu kite leh glk tawa sama2....knp dlu awk x mcm ni.......knp??????
hati sya ni xpnh ke awk pikir??? hati saya ni skit awk x pnh ke nk taw....??? sy nk hbgn yg dlu.....sy nk kash syg awk dlu.....skrg sy x dpt ksih syg awk....sy x rasa pon...............

kalu awk da busan dgn sy...sy merayu.......lepaskan sy....sy terseksa dgn sikap awk.........sy rase seperti hdup sendiri skrg ni...........xde spe nk amik taw..... ni ke hubungan namanya?? ni ke pasagan kekasih????

sy xtaw nk ckp pe ag...... sy xtaw nk wt pe ag........sy sbar.....

awk anggap sy gf awk ke bkn.....???? kalu aggap sy gf awk....wat la mcm sy gf awk.....
tp jika da bnci.....jgn la trus bg hrpn ag kt sy.!!  sy syg awk....sy xpnh berubah dan sy xpnh kurgkn kasih syg sy kt awk...sgguhpuh semasa marah!!

sy teringt luhan awk smlm..awk kata selama awk kapel pon...xpnh awk nk minx pts dgn pmpuan...kecuali pmpuan ygminx pts kan....!! sy cuba phm.... !! sikp awk mcm ni....kekdg wat org rase kecewa....mgkin krn sikp awk berubah cm ni 2 yg mybbkan pmpuan2 yg awk knl dlu minx pts......

sy ttp sbr tggu awk...!! awk wt la pe awk nk wat....awk nk luka kan aty sy,.luka kan lah...awk skitkanlah....wat la sy mngis stp masa....sy xkan berubah...!! sy ttp sama cm dlu......jnji sy utk setia pada awk ttp sy setia shhga awk  lpaskan sy bru sy cr pggnti lain.....


sy berharp sgt hbgn ni akn ttp bertahan smpai ble2.....walaupu awk x hargai diri sy....sy ttp ade awk....cuma sy mintak..kalu da de yg lain jlaskan la pd sy...n kalu awk nk hubgan ni harmooni kmbli r pd yg bru sy kenal.ag 1.. kalu nk kan hbgn ni berpnjagan tolong jgn wt mende yg sy x ske,..,.!! dan kalu anggap sy gf awk....kongsi la suka duka kehdupan dgn sy....!! 


tp kalu awk ttp cm ni....terpulang awk lah...2 tnda awk mmg x nk pulihkn hubgan kita.... 2 tnda awk xnk kan sy ag....awk x ckp...!! tp awk tunjuk melalui sikp awk..


moga awak faham isi hati saya....moga awak mengerti perasaan saya...moga awak xbuang sy..moga awak ttp mencintai sy...moga awak berubah mengerti hati dan perasaan sy!!!!

Saturday, May 7, 2011

mencoret tentang bidang kerjaya saya....

saya bersyukur kerana saya digolongkan dalam orang2 yang mempunyai dan memerlukan kesabaran yg tggi.... iaitu bidang pendidikan khas.....SIAPA PELAJAR PENDIDIKAN KHAS?? MENGAPA MEREKA DILAHIRKAN BEGITU??? APA KELEBIHAN YANG ADA KEPADA MEREKA/ OKU (ORANG KELAINAN UPAYA)   DAN APA SEBENARNYA PENDIDIKAN KHAS???




mereka ini haruskah dipulaukan??mereka ini perlukah dipandang rendah?? mereka ini tidak layakkah utk msuk ke dalam masyarakat??? dan keluarga mereka pula perlukah mereka merasa malu dan dipandang rendah kerana ada anak yang dilahirkan kelainan upaya ini???????

apakah sebenarnya pendidikan khas??

Pendidikan Khas ialah program yang dirancang khusus untuk memenuhi pelbagai keperluan murid khas, termasuk penggunaan bahan khas, peralatan khas, teknik p & p mengikut tahap kebolehan & keupayaan pelajar yang bertujuan untuk perkembangan mental, kestabilan emosi dan integrasi sosial di dalam sesebuah kawasan 

kebiasaannya, pendiidikan khas, pengajaran dan pembelajaran yang dijalankan bukan bertujuan untuk fokus kepada bidang akademik semata-mata, tetapi ia lebih kepada bidnag kemahiraan dan bidang yang boleh digunakan untuk masa hadapan yang membolehkan mereka berdikari dengan sendiri tanpa mengharapkan bantuan daripada orang lain. 

pendidikan khas juga Pengajaran yang bercorak individu direka untuk memenuhi keperluan-keperluan pendidikan yang berkaitan dengan murid-murid kurang upaya. Pendidikan Khas yang menyediakan peluang-peluang pembelajaran yang tidak disediakan dalam kurikulum yang baku atabiasa atau perkhidmatan-perkhidmatan sekolah biasa 


program apakah yang disediakan utk mereka???
 di Malaysia..... kerajaan telah menyediakan program2 seperti:

  • Sekolah Khas
  • Progam pendidikan Khas Integrasi (pengasingan/inklusif)
  • Pemulihan Khas
  • Program Disleksia
  • Pendidikan Vokasional sekolah khas/integrasi(teknik/Vokasional)




Friday, May 6, 2011

history of this semester....join the programs wif my belove friends..:-)

selamat malam......dikala ini saya mencoretkan blog ini saya berada dikampung tercinta..... suka sangat2..sdg asyik relex2 di kampung....saya teringat aktiviti2 yg saya sertai sem ini.... hurmmm...semakin meningkat sem..smakin byak ilmu yang saya pelajari dan semkin bayak perkara yang saya pelajari.....





bz sgt2 sem ni....huahuahua.. sbb sya jd mt persatuan... mula2 nk carry 2 agak payah lahh...sgt2...!! tp xpe..berkat kesabaran dan kerjasama dgn kwn2 smua selesai.....byk program yg kami rancang n dah pon terlaksana degan jayanya.....



ha....ni salah satu aktivit yg saya join sem ni.... sem 4 byak sejarah....
ni kt pangkor... dapat gak jejakn kaki ni ke pangkor.....sorry KULITKALERCOKLAT.. ak copy dr fb kamu ye.... coz i like this pic............
kecik2 molek ni..mimi.....comel dah ni.... dia kawan baik saya... then sebelah dia nick... hurmm..ni pon kawan baik saya di UPSI.....and ag sorg tukang snp2 pic... fiq..nnti kita amik pic die.....hehehe.... the last one... ha...2 la ak....
time ni mmg sgt2 best.... sbb nak kata pg latihan medan x berapa latihan medan la....juz wat A N D je....ag 1 latihan CPR.....2 je la.... tp mmg seronk sgt2.....dapat mandi manda...... 

jum tgk pic CPR....

yang ng instrucion 2 en sharizal.... huhu,,, en ke tuan ea..dia x kesah...ak pon bantai je la...hahha...
kami belajar teknik CPR utk mgsa lemas.... taw lah pasal DRABC/DRCAB......
D-danger
R-respon
A-airway
B-breathing
C-circulation

mizz this tyme.... sgt2 best....hubungan kami semakin rapat...mcm adik beradik....

then kami wat latihan A N D (acending an decending)

ni la pic nyerr......

ni settup nak suh kiteorg naikkk ke atas....byk teknik nk naik.....hik3....takot...!!
nak nages rasenye tyme uh....
__________________________________________________________________________________

habis cerita pasa pangkor....................
sekarang cerita pasal pergi PDK......go to pdk trolak......



ha..nk tunjukan yg kat atas 2..tulisan atas uh.....kami buat bersama2....suka sgt2,...dpt cntikan tmpt uh....dgn tulisan yang sagt menyerlah........... alhamdulillah...berkat pertolongan rakan2 dpt la siap.... hurmm suka tgk bdk2 khas...rasa dowg nye mase dpn terjamin dgn didikan yg diberkan...harap2 mereka tidak terus ditindas dan dipandang oleh masyarakat sekeliling.......




ha....tgk ni ...ni tmpt utk pelajar2 ni relex n release tension.....kita yg normal pon leh duduk  dalam ni.....

dengan cahaya yang tenag dan bau-bauan aroma terapi......yang sanagt menyemagkan kepala kita yang tgh serabut...